Τηλεϊατρική

Πως θα λειτουργεί το ιατρείο στη διάρκεια της πανδημίας COVID-19;

Όσο η πανδημία είναι σε σχετική ύφεση το ιατρείο θα λειτουργεί κανονικά με τις εξής αλλαγές: Οι ασθενείς επιβάλλεται να…

Όσο η πανδημία είναι σε σχετική ύφεση το ιατρείο θα λειτουργεί κανονικά με τις εξής αλλαγές:

  1. Οι ασθενείς επιβάλλεται να προσέρχονται με μάσκα
  2. Οι ασθενείς θα ερωτώνται πριν την είσοδο για ύποπτα συμπτώματα ή πιθανές επαφές με συνανθρώπους που έχουν νοσήσει πρόσφατα
  3. Δεν επιτρέπονται συνοδοί στο ιατρείο
  4. Κατά την είσοδο οι ασθενείς θερμομετρούνται και τους δίνεται αντισηπτικό
  5. Χρησιμοποιείται αντισηπτικό πατάκι στην είσοδο του ιατρείου
  6. Έχουν αφαιρεθεί βιβλία και περιοδικά από το χώρο αναμονής και οτιδήποτε θα μπορούσε να μεταφέρει ιούς και μικρόβια με την επαφή
  7. Αποθαρρύνεται η χρήση της τουαλέτας
  8. Στο ιατρείο παρευρίσκεται μόνο ο ιατρός και  ένας βοηθός του. Και οι δύο φοράν μάσκα. Ο βοηθός του γιατρού φοράει και «ασπίδα» προσώπου. Το υπόλοιπο προσωπικό του ιατρείου δουλεύει από το σπίτι
  9. Η  νοσηλεύτρια μας οργανώνει τις πληροφορίες για το γιατρό μιλώντας με τον ασθενή εικονικά μέσω οθόνης (tablet)
  10. To ιατρείο μας σύντομα θα παραλάβει robot (telepresence robot) έτσι ώστε η εξυπηρέτηση των ασθενών στη διάρκεια της πανδημίας να είναι όσο πιο ρεαλιστική και οικεία γίνεται.
  11. Εφόσον ο ασθενής το επιθυμεί προσφέρεται η δυνατότητα της τηλειατρικής ειδικά αν πρέπει να ταξιδέψει ή αν είναι ιδιαίτερα ανοσοκατασταλμένος
  12. Το εξεταστικό κρεβάτι απολυμαίνεται με αντισηπτικό μετά από κάθε ασθενή
  13. Συγκεκριμένοι χώροι του ιατρείου (πόμολα , καθίσματα κλπ) απολυμαίνονται με αντισηπτικό ανά ώρα
  14. Το ιατρείο απολυμαίνεται συνολικά καθημερινά με αντισηπτικό
  15. Τα παράθυρα παραμένουν ελαφρώς ανοικτά.


Στη διάρκεια εξάρσεων της πανδημίας ή στην περίπτωση εθνικού η τοπικού lock-down ή όποτε κρίνει ο γιατρός το ιατρείο θα λειτουργεί σχεδόν αποκλειστικά με τηλεϊατρική

Πως θα λειτουργεί το ιατρείο στη διάρκεια του lock-down;

Όσο διαρκεί το lock-down λόγω κορωνοϊού είναι υποχρέωση του ιατρείου να προσφέρει στους ασθενείς μας τη δυνατότητα της τηλεϊατρικής ή…

Όσο διαρκεί το lock-down λόγω κορωνοϊού είναι υποχρέωση του ιατρείου να προσφέρει στους ασθενείς μας τη δυνατότητα της τηλεϊατρικής ή του επαναπρογραμματισμού του ραντεβού τους.  Το ιατρείο φροντίζει ασθενείς με σοβαρά νοσήματα οι οποίοι συχνά λαμβάνουν ισχυρά ανοσοκατασταλτικά φάρμακα. Ως εκ τούτου πιθανή λοίμωξη τους με COVID θα μπορούσε να αποβεί μοιραία.

Κατά τη διάρκεια του lock-down στο ιατρείο εξετάζονται μόνο επείγουσες περιπτώσεις ή περιστατικά στα οποία η τηλεϊατρική δεν είναι επαρκής για να λύσει το πρόβλημα του ασθενούς μας. Σ΄αυτές τις περιπτώσεις την τηλεϊατρική ακολουθεί και δια ζώσης κλινική εξέταση στο ιατρείο κατά τη διάρκεια του σαββατοκύριακου ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός με ασθενείς άλλων ιατρείων του κτηρίου.

Οι ασθενείς επιβάλλεται να προσέρχονται με μάσκα, χωρίς συνοδό, θερμομετρούνται, και χρησιμοποιείται αντισηπτικό πατάκι κατά την είσοδο στο ιατρείο. Στο ιατρείο βρίσκεται μόνο ο ιατρός και  ένας βοηθός του ενώ  το υπόλοιπο προσωπικό δουλεύει από το σπίτι.  Η  νοσηλεύτρια μας προετοιμάζει τον ασθενή εικονικά μέσω οθόνης (tablet). To ιατρείο μας σύντομα θα παραλάβει robot (telepresence robot) έτσι ώστε η εξυπηρέτηση των ασθενών στη διάρκεια της πανδημίας να είναι όσο πιο ρεαλιστική και οικεία γίνεται.

 

Πώς γίνεται το ραντεβού με τηλειατρική;

Η τηλεϊατρική είναι ο κατεξοχήν τρόπος με τον οποίο παρέχεται η ιατρική φροντίδα στον προηγμένο κόσμο κατά τη διάρκεια εξάρσεων…

Η τηλεϊατρική είναι ο κατεξοχήν τρόπος με τον οποίο παρέχεται η ιατρική φροντίδα στον προηγμένο κόσμο κατά τη διάρκεια εξάρσεων της πανδημίας.

Κατά την τηλεϊατρική επίσκεψη θα επικοινωνήσετε με το γιατρό με κάμερα και ήχο. Θα συνδεθείτε στο τηλεϊατρικό ραντεβού σας μέσω συνδέσμου που θα σας παρασχεθεί από το ιατρείο.  Μπορείτε να συνδεθείτε από υπολογιστή ή tablet η κινητό. Θα σας έχει σταλεί την προηγούμενη ημέρα email με αναλυτικές οδηγίες.  Αν δεν είστε εξοικειωμένος με την τεχνολογία συνεργάτης του ιατρού θα σας καλέσει στο τηλέφωνο σας για να σας καθοδηγήσει.

Το τηλεϊατρικό ραντεβού εκτυλίσσεται σε τέσσερα στάδια και θα διαρκέσει συνολικά 45-60 λεπτά αν πρόκειται για νέο ασθενή: 

  1. Μόλις συνδεθείτε θα μπορείτε να δείτε στην οθόνη σας συνεργάτη του γιατρού που θα επιβεβαιώσει και θα συμπληρώσει τα δημογραφικά στοιχεία σας (αν είστε νέος ασθενής μας).
  2. Κατόπιν θα συνδεθείτε με τη νοσηλεύτρια μας για να συλλέξει στοιχεία του ιστορικού σας όπως αλλαγές στα φάρμακα σας από το τελευταίο ραντεβού,  τυχόν εμβολιασμούς κλπ. Αν είστε νέος ασθενής θα σας ρωτήσει για πιθανές αλλεργίες αν πίνετε ή καπνίζετε, για τα φάρμακα που έχετε πάρει κατά καιρούς και άλλες πληροφορίες. Για τους νέους ασθενείς αυτό μπορεί να διαρκέσει 15-30 λεπτά. Σε περιπτώσεις περίπλοκων νοσημάτων υπάρχει το ενδεχόμενο η νοσηλεύτρια ή άλλος συνεργάτης του γιατρού να σας καλέσει από την προηγούμενη ημέρα για να συλλέξει πληροφορίες που θα χρειαστούν στο γιατρό.
  3. Στη συνέχεια θα συνδεθεί ο γιατρός. Θα μπορείτε να τον δείτε και να σας δεί και θα μιλήσετε απευθείας μαζί του. Το πρώτο ραντεβού διαρκεί τουλάχιστον 30 λεπτά. Ο γιατρός θα πάρει ένα λεπτομερές ιστορικό γι’ αυτό που σας συμβαίνει τώρα , θα ζητήσει να μάθει το προηγούμενο ιστορικό σας, θα σας κάνει ερωτήσεις για τις συνήθειες σας και τη γενικότερη υγεία σας. Θα σας ζητήσει πιθανά να του δείξετε τυχόν εξανθήματα, πρησμένες αρθρώσεις η να κάνετε κάποιες κινήσεις. Μπορεί να σας ζητήσει να πλησιάσετε στην κάμερα για να δει καλύτερα τα μάτια σας η το στόμα σας. Θα ήταν καλύτερα να μη φοράτε κάλτσες και παπούτσια και να φοράτε ρούχα που να επιτρέπουν να δεί ο γιατρός μέρη του σώματος σας. Υπάρχει περίπτωση να σας ζητηθεί να στείλετε φωτογραφίες από σημεία του σώματος σας αν η ανάλυση της κάμερας δεν είναι επαρκής.

    Κατόπιν ο γιατρός θα συζητήσει μαζί σας τυχόν εξετάσεις σας. Υπάρχει περίπτωση να ζητηθούν και άλλες εξετάσεις ή να σας ζητηθεί να έρθετε στο ιατρείο για να σας εξετάσει ο γιατρός δια ζώσης. Αν η διάγνωση σας τεθεί κατά τη διάρκεια της τηλεϊατρικής ο γιατρός θα σας εξηγήσει τη φύση της νόσου σας και την αγωγή που προτείνει. 

  4. Στη συνέχεια και αφού απαντηθούν όλες οι ερωτήσεις σας ο γιατρός θα σας χαιρετήσει και θα μείνει μαζί σας συνεργάτης του για να σας δώσει περαιτέρω οδηγίες για τα φάρμακα σας και να ολοκληρώσει τη συνταγογράφηση φαρμάκων και επιπλέον εξετάσεων. Το ιατρείο μας θα κάνει τη συνταγογράφηση που χρειάζεστε και θα σας κλείσει το επόμενο ραντεβού σας. Θα σας δοθούν οδηγίες για το πως να επικοινωνείτε με το ιατρείο σε περίπτωση επειγόντων και μη επειγόντων θεμάτων. Toggle editor

Υπάρχει περίπτωση η τηλειατρική να μη λύσει το πρόβλημα μου;

Αυτό το ενδεχόμενο υπάρχει. Με την τηλεϊατρική ο γιατρός δε μπορεί να ακροαστεί τα πνευμόνια και την καρδιά σας, να…

Αυτό το ενδεχόμενο υπάρχει. Με την τηλεϊατρική ο γιατρός δε μπορεί να ακροαστεί τα πνευμόνια και την καρδιά σας, να ψηλαφίσει τις αρθρώσεις σας και να κάνει μυοσκελετικό υπέρηχο. Αν ο γιατρός θεωρήσει ότι δεν έχει επαρκή στοιχεία για να σας προτείνει διάγνωση και θεραπεία θα σας ζητήσει να προσέλθετε στο ιατρείο ώστε να ολοκληρωθεί και η φυσική εξέταση ( δείτε άλλες ερωτήσεις στην ίδια ενότητα για λεπτομέρειες) άνευ επιπλέον κόστους.